
Po wielu latach testów i porównań z innymi systemami reklamowymi, można dojść do wniosku, że kampanie Google Ads są wciąż najbardziej efektywne i opłacalne. Dlaczego? Zdaniem specjalistów wynika to z dwóch powodów:
1. Ma bardzo dobre możliwości targetowania. Biorąc pod uwagę wyszukiwane hasło, grupę odbiorców, język i lokalizację.
2. Koszt za kliknięcie (CPC) nie jest zbyt wysoki (w porównaniu do Facebooka). Oznacza to, że zapłacimy mniej podczas kampanii, co da mi większy zysk.
W tym wpisie przedstawimy wskazówki, jak zwiększyć CTR i współczynnik konwersji swojej kampanii. Te sztuczki są łatwe do wdrożenia i mogą przynieść Ci dobry zwrot z inwestycji w ciągu zaledwie kilku dni pracy.
Google Ads są podzielone na cztery szerokie kategorie:
Search Network – reklamy, które działają na stronach partnerskich wyszukiwarki Google;
Sieć wyświetlania – reklamy, które są wyświetlane w witrynach partnerskich za pośrednictwem sieci AdSense lub innych sieci reklam displayowych;
Video Network – reklamy uruchamiane w serwisie YouTube i innych witrynach z filmami wideo; oraz
Mobile Network – reklamy uruchamiane na urządzeniach mobilnych (smartfonach i tabletach).**
Dobrą wiadomością jest to, że kampanie Google Ads w zasadzie w tworzeniu są darmowe. Jedyny koszt zaangażowany jest koszt kliknięć na reklamach. Kiedy ktoś kliknie na Twoją reklamę i odwiedzi Twoją stronę, kosztuje Cię to pieniądze (tzw. koszt za kliknięcie). Płacisz za te koszty samodzielnie.
Możesz zacząć od małego budżetu i zwiększać go krok po kroku w miarę zdobywania doświadczenia i poznawania zasad działania. W ten sposób, jeśli Google Ads nie zadziała, nie będzie to kosztować dużo pieniędzy.