Z pewnością słyszałeś o optymalizacji i pozycjonowaniu. Mało przyjemnie brzmiące terminy, prawda? Mimo wszystko są one podstawą współczesnej promocji w sieci, o które należy zadbać, jeśli chcemy cieszyć się ruchem na stronie. Wielu z nas zdecydowało się na założenie witryny na platformie WordPress. Póki co jest to najlepszy CMS, który wygenerował ponad 30% zasobów całego internetu. Jak więc wygląda pozycjonowanie wordpress?
Spis treści
Czym jest SEO (Search Engine Optimization)?
Pozycjonowanie i optymalizacja to zespół czynności polegających na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest to strategia interdyscyplinarna sięgająca do zasobów informatyki, programowania, marketingu oraz promocji. Składa się głównie z dwóch elementów: działań on-site związanych z techniczną strukturą i funkcjonowaniem witryny, a także off-site skupionych na rozpoznawalności w sieci.
Techniki on i off-site, do których warto sięgnąć
Jedynymi z najlepszych metod, które będą wspierać pozycjonowanie WordPress są:
- optymalizacja treści – wartościowy content to podstawa każdej strategii pozycjonowania stron internetowych. Treści dopasowane do potrzeb i zainteresowań grupy docelowych odbiorców to najlepszy sposób na uzyskanie widoczności w wyszukiwarce;
- słowa kluczowe – wykorzystanie popularnych fraz gwarantuje wysoką pozycję w SERP i zapewnia dostęp do użytkowników rzeczywiście zainteresowanych danym tematem, dzięki czemu współczynnik odrzuceń znacznie spada;
- link building – jednym z najważniejszych czynników rankingowych jest jakość sieci linków. Im więcej wartościowych łączy, tym lepszy wizerunek witryny zarówno w oczach Google, jak i użytkowników;
Na jakie efekty można liczyć?
Jak już wspomniano, pozycjonowanie ma na celu zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce. Dlaczego jednak jest to tak istotne? Okazuje się, że im wyższa pozycja strony na liście wyników wyszukiwania, tym większym zainteresowaniem cieszy się witryna. Z badań bowiem wynika, że pierwsze trzy miejsca w SERP generują ponad 50% wszystkich kliknięć w Google.
Nie ważne czy posiadasz prywatny blog, stronę firmową czy sklep internetowy – pozycjonowanie WordPress to ogromna szansa na zwiększenie ruchu w witrynie i osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych. Trzeba jednak pamiętać, że to bardzo złożony proces, który wymaga wiele zaangażowania i niemałych pokładów cierpliwości, gdyż działania optymalizacyjne to długoterminowa strategia. Niemniej jednak warto w nią zainwestować, ponieważ wdrożenie jej do swojego planu marketingowego okazać się może kluczem do sukcesu każdej firmy.
Słowo na koniec
Popularność platformy WordPress została zbudowana w ciągu lat. Przyjemny interfejs, prosta obsługa, dostępność wielu wtyczek oraz pomoc serwisowa – wszystko to wspiera pozycjonowanie i sprawia, że staje się dużo łatwiejsze. Pamiętaj, że jest to strategia o rzeczywistych efektach. W końcu każdemu z nas zależy, aby nasze treści miały swoich odbiorców. Zacznij więc już dziś swoje pozycjonowanie WordPress!