
Obecnie najważniejsza jest pozycja w przestrzeni wirtualnej – im wyżej plasuje się Twoja witryna na liście SERP, tym większe prawdopodobieństwo jej powodzenia. Wykorzystywanie technik pozycjonowania, w połączeniu z efektywnym systemem zarządzania treścią, to najlepsze rozwiązanie dla budowania wizerunku firmy. Dziś poświęcimy chwilę oprogramowaniu Shoper oraz wyjaśnimy sobie proces jakim jest pozycjonowanie sklepów Shoper. Postaw na strategię marketingową, która rzeczywiście buduje wizerunek.
Spis treści
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron internetowych to złożona strategia marketingowa, która obejmuje wiele specjalistycznych technik optymalizacyjnych. Celem tych metod jest zdobycie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania, dzięki której ruch w witrynie znacznie rośnie, a sprzedaż osiąga lepsze noty.
Techniki pozycjonowania z platformą Shoper
Na pozycjonowanie sklepów Shoper składa się wiele technik. Przyjrzymy się jednak metodom, które są szczególnie skuteczne i warte wdrożenia w każdej strategii SEO.
- optymalizacja treści – wartościowy content to podstawa każdej strategii pozycjonowania stron internetowych. Treści dopasowane do potrzeb i zainteresowań grupy docelowych odbiorców to najlepszy sposób na uzyskanie widoczności w wyszukiwarce;
- słowa kluczowe – wykorzystanie popularnych fraz gwarantuje wysoką pozycję w SERP i zapewnia dostęp do użytkowników rzeczywiście zainteresowanych danym tematem, dzięki czemu współczynnik odrzuceń znacznie spada;
- link building – jednym z najważniejszych czynników rankingowych jest jakość sieci linków. Im więcej wartościowych łączy, tym lepszy wizerunek witryny zarówno w oczach Google, jak i użytkowników;
Pozycjonowanie z pomocą platformy Shoper – czego można się spodziewać?
Jak już wspomniano, pozycjonowanie sklepów Shoper ma na celu zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce. Dlaczego jednak jest to tak istotne? Okazuje się, że im wyższa pozycja strony na liście wyników wyszukiwania, tym większym zainteresowaniem cieszy się dana marka. Z badań bowiem wynika, że pierwsze trzy miejsca w SERP generują ponad 50% wszystkich kliknięć w Google. Jest to ogromna szansa na zwiększenie ruchu w witrynie i osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych. Trzeba jednak pamiętać, że pozycjonowanie sklepów Shoper to bardzo złożony proces, który wymaga wiele zaangażowania i niemałych pokładów cierpliwości, gdyż działania optymalizacyjne to długoterminowa strategia.
Pomimo mniejszych minusów, musimy mieć na uwadzę, że strategia ta jest opłacalna pod kątem ekonomicznym oraz cieszy się wysokim uznaniem wśród osób, które zdecydowały się na jej użycie. Pozycjonowanie samo w sobie jest istotne, ale nie wnosi nic, kiedy jest nieefektywne. Shoper z pewnością taki nie jest i pozwoli zrealizować Ci zamierzone cele w rozsądnym czasie.